2012. április 2., hétfő

Jézus Krisztus a híd Isten és ember között

Gyerekistentisztelet élménypedagógiai módon:

Előkészület:
hurkapálcák 2 méretben
gyurma
mosható asztal

Bevezetés:
Azt tanítja a Biblia, hogy Jézus Krisztus összekötő (híd) Isten és ember között.

(Kortörténet: Jézus korában nem voltak még hidak. Ezt tegnap tudtam meg véletlenül a 16 éves fiamtól. Utánanéztem bibliai keresésekben, és azt találtam, hogy csak vágóhidak voltak.)

Két részre osztottuk a csoportot.
Feladat: Építsetek a megadott eszközök segítségével olyan hidakat, amelyek kifejezik, hogy Jézus a híd Isten és ember között.
Erre van 20 perc.

Amikor kész, megnéztük egymás alkotását és kértem, hogy magyarázzák el, hogy hol jelenik meg a hídban Jézus.
A jobb felső képen éppen az egyik fiú mutatja, hogy a híd alapja egy kereszt forma.
Míg a lányok csapata egy olyan hidat készített, amelyen az út maga keresztformájú.
Mivel a gyurma nehéz volt, csak egy pillanatra állt meg a tetején, ez látszik a bal alsó képeken látszik.

A híd megépítése után megbeszéltük, hogy mit is csináltunk, és mi lett az eredménye. Mi az, amit megtanultak belőle.
Miután a gyerekek az iskolában azt tanulják, hogy minden ilyen helyzet versenyhelyzet, nagyon rákérdeztem arra, hogy mi volt a feladat, és hogy azt sikerült-e teljesíteni.
A feladat az volt:
1: megépíteni
2: túl mutasson önmagán a híd.
És ez sikerült. Nem számít, hogy tökéletes lett-e.

Végül a hidakat szétszedtük és rendet raktunk együtt.

Utána megkérdeztem, hogy mit tanultak ebből. És arra számítottam, hogy a csoportmunkával kapcsolatban mondanak valamit, de nem, a hittel kapcsolatban mondtak. Fontos, hogy erős legyen, ki kell tartanunk.

Néhány gondolatot elmondtam arról, hogy mit is jelent, hogy összekötő Jézus köztünk és Isten között.
Mindenkitől kérdeztem, hogy miért imádkozzunk.
Minden órán, alkalmon megkérdezem a gyerekeket, hogy hogy vannak. Általában szimbólumokkal. Most egy papírkeresztet adtunk körbe, mint a szenvedés jelképét. És megkérdeztem, hogy mi miatt szenvedtek a héten. Van, aki sportsérülés, van, aki a következő heti dolgozatokat említette.
Amikor megkérdezem, hogy miért imádkozzunk, ezekhez a témákhoz szoktunk kapcsolódni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése