2012. május 14., hétfő

Báb

Szoktatok bábozni?

Nekem van egy papírmasé bábkészletem, amit szoktam használni.
De most megtanultam újabb módszereket a bábozáshoz egy katechetikai képzésen.
Délelőtt elmélet volt, délután bábokat készítettünk.
Az előadó több fajta saját bábot mutatott  be. Választhattunk, hogy melyiket készítjük el.
Rajtam kívül mindenki hungarocell fejű bábot készített.
De én nem szeretem a műanyagot.
Ezért textil fejet készítettem.
Az előadó bábját alul láthatjátok. Egy idős férfi-báb feje harisnya, akrillal festve. Én csak pamutanyagból varrtam a fejet.
Nem merem befesteni ezt még, nehogy elrontsam.
A szeme nincs kész még, csak oda varrtam egy kis szürke filcet. Emiatt a szemgolyó nem kiemelkedik, hanem behúzódik.
A keze mozgatható egy hurkapálca van beillesztve. Amikor mozog nagyon kifejező.

Mivel vasárnap a 18 éve meggörnyedt asszonyról prédikáltam, valahogy egyértelmű volt, hogy ezt az asszony bábosítom.
Fogok még készíteni bábokat így.

A teste még nincs kész, mert nem vittem elég nagy anyagot. A kezét is szeretném géppel beszegni. Ha kész, megmutatom.

 



3 megjegyzés:

  1. Szia Noémi!

    Nagyon örülök, hogy találkoztunk, remélem nem utoljára... Igazán szép a blogod, és nagyon jók az ötletek.Ha megengeded felrakom a linket a saját blogomra, hátha még többen eljutnak hozzád.
    Sok örömöt, áldást továbbra is a munkádban!
    Ja, és nagyon szép lett a bábod!

    Üdvözlettel: Almási Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Nagy volt a kísértés, hogy vasárnap valahogy bevessem, de nem volt elég időm felkészülni.
      Amúgy aki velem volt a tanfolyamom, mondta, hogy várta, hogy mikor kapom elő a bábot a szószék alól.

      Törlés
  2. Szia! Elfelejtettem válaszolni a leveledre, de igyekszem pótolni. Kíváncsi lennék a bábos élményeidre, mert nekem ez az egy alkalom jött be a legkevésbé. Nem azt kaptam, amit vártam. NAgyon nem, habár az előadó ettől függetlenül szimpatikus volt. NA, majd írok róla hosszabban, de nem itt.

    VálaszTörlés