2013. február 3., vasárnap

Lídia-amid van

Ma gyerek-istentiszteleten Lídia története volt soron.
Lídia története most nekem arról szól, hogy hogyan lehet az adottságainkkal gazdálkodni, hogyan lehet Isten ereje által hátrányunkat előnnyé változtatni.
Azt, amit adott Isten, becsüljük meg, értékeljük.
Csak az óra lényegét írom le.

Szemléltetés:
Csak egy lap és egy olló.
Ez egy olyan szemléltetés, aminek a végén a gyerekek csodálkoznak.

Mindenki kapott egy db A/3-as lapot és egy ollót.
Feladat:

  •  Vágjatok ebből a lapból az ollóval egy olyan keretet, amin át tudtok bújni úgy, hogy nem szakad el a keret. 

A gyerekek kivágtak egy keretet, és mindenki át is tudott bújni rajta.

  • Most ugyan:ez a feladat, csak éppen fele ekkora lapból.
Ez nem sikerült senkinek. Elszakadtak a keretek.

Ezután magyarázat:
- Az A/3-as lap jelképezi azokat az adottságokat, képességeket, amelyekkel rendelkezünk, melyeket Istentől kaptunk. Egészségesek vagyunk, van családunk, van ételünk, tudunk tanulni.
- A második lap jelképezi azoknak az életét, akik fel annyi képességgel élnek.

Lídia történetét elmeséltem kiélezve erre:
Lídiának minden esélye megvolt, hogy ne legyen keresztyén.
Pogány asszony volt. 
Egyedülálló. 
Mégis ő lett a legelső európai keresztyén.

Aztán megkérdeztem a gyerekeket:
Lehetséges-e, hogy az eredeti lap egynegyedéből készítek egy olyan keretet, amin át tudok én lépni?

Mielőtt válaszolnék erre egy sor ilyesmi kérdést tettem fel: (A kérdések Nick Vujcicre vonatkoznak.)
- Elképzelhető-e, hogy valaki, akinek nincsen lába, focizzon?
- Elképzelhetőnek tartjátok-e, hogy valaki, akinek nincsenek kezei, önállóan éljen és ellássa magát?
- Lehetséges-e, hogy akinek nincsen sem keze sem lába, diákok százait lelkesítsen Isten követésére?

Persze a legtöbb kérdésre nemmel válaszoltak. Némelyikre igent.
Aztán elmondtam, hogy Nick V. nem A/3-es lehetőségekkel indult az életben, sokkal kevesebbel.
És focizik, úszik, megnősült és teljes életet él Isten erejével.

Szóval lehetséges-e nyolcadni lehetőséggel élni?
Aztán fogtam egy A/6-os lapot és vágtam belőle egy keretet.
Utána átbújtam a kereten.
Szerintem ketten is átfértünk volna a kereten.

Tudjátok hogyan? Várom a megfejtéseket!!! 
(Csak később fotózom le. És amúgy is este nem tudok jól fényképezni a gépünkkel. Amúgy egy gyerekkoromban olvasott trükköt használtam fel.)

A gyerekek nagyon csodálkoztak, amikor megmutattam, hogy hogyan lehet.

Igen, hittel és Istennel elképzelhetetlen dolgok válhatnak valóra életünkben.
Ahogy Lídiánál sem lehetett arra számítani, hogy pont ő lesz az, aki először tér meg Európában.

3 megjegyzés:

  1. Hű, ez nagyon szuper szemléltetés!
    Ha jól sejtem, a keretet úgy kell kivágni, hogy valahogy csigavonalban haladsz a papírvágásban. Hm?

    VálaszTörlés
  2. Jó úton haladsz a gondolkodásban!
    De nem egészen a csigavonal, mert azt össze kellene ragasztani, hogy keret legyen.
    Megyek lefotózom.

    VálaszTörlés
  3. Most akkor hogy van az a keret? Engem nagyon érdekelne. De nem látom a képet.

    VálaszTörlés