Amikor van egy program, ami azért hosszabb, mint egy hittanóra, akkor érdemes komolyabb visszajelzést kérni a résztvevőktől.
Ezt a visszajelzési módot egy képzés végére találtam ki.
Fontos volt az, hogy megfogalmazzák, hogy mit tanultak meg, hogy min változtatnak, milyen javaslataik vannak a jövőre nézve.
Ehhez találtam ki egy játékot, ami ami lehetőséget ad arra, hogy konkrétan megfogalmazzák a gondolataikat.
Kicsit korrigálva leírom a lényeget.
A keretmese:
Elmegyünk most egy városnéző körútra.
Itt lehetőségetek van vásárolni. Benézhettek különféle helyekre, üzletelhettek.
Kaptok tőlem egy-egy csekk-könyvet, hogy vásárolhassatok.
(Mindenki kapott egy csomagolópapírból varrt jegyzettömböt. Nincs fotó.)
Azért, hogy vásároljatok.
A Régiségboltban eladhatjátok, amire már nincsen szükségetek.
Ide olyan dolgok kerülhetnek, amik másoknak még értékesek, de nektek már nem kell.
A szelektív hulladékgyűjtő telephelyre leadhatjátok,
amiről rájöttetek, hogy nem kell, nem való semmire.
A bankban letétbe helyezhetitek mindazt, ami nagyon értékes, amit meg kell őrizni.
A találmányi hivatalban leadhatjátok a találmányaitokat a programmal kapcsolatban.
Szóval mindenki a jegyzetlapra írhatta a visszajelzéseit.
Csomagolópapírból varrtam a zacskókat.
Mindegyik zacskót egy másfél literes flakonra kell ráhúzni, és akkor olyan házszerű lesz.
2013. október 27., vasárnap
2013. október 26., szombat
Óvodásoknak-Pál meggyógyítja a lisztrai bénát
A lisztrai gyógyítás történetéhez készíttettem óvodásoknak.
Egyszerűen csak visszahajtottam a lábát.
Először megbeszéltük, hogy milyen nehézsége lehet egy születése óta sánta embernek. Mit nem tud.
Úgy mutattam meg nekik a sántát, hogy nehogy észre vegyék, hogy csak vissza van hajtva a lába.
Aztán jött a történet elmesélése.
Amikor azt meséltem, hogy Pál meggyógyította,
akkor kihúztam a lábát, és erre az egyik ovis teljesen meglepődött,eltátotta a száját.
Pont ezt a hatást akartam elérni.
Egyszerűen csak visszahajtottam a lábát.
Először megbeszéltük, hogy milyen nehézsége lehet egy születése óta sánta embernek. Mit nem tud.
Úgy mutattam meg nekik a sántát, hogy nehogy észre vegyék, hogy csak vissza van hajtva a lába.
Aztán jött a történet elmesélése.
Amikor azt meséltem, hogy Pál meggyógyította,
akkor kihúztam a lábát, és erre az egyik ovis teljesen meglepődött,eltátotta a száját.
Pont ezt a hatást akartam elérni.
2013. október 24., csütörtök
És megint egy trénig
meghirdeti
2013.
november 7-8-9 és 2014. január 23-24-25 napjaira
TAPASZTALATI
TANULÁS TRÉNING
ALAPKÉPZÉSÉT
A képzést vezeti: Surányi Zoltán élménypedagógus, tréner
A képzés helyszíne: KRE Budapest, Ráday u. 28.
Kollégiumi épülettömb: 502, 503 termek
A képzés díja: 20 000 Ft
Minden nap 9-18 óra között tartjuk a képzést, összesen 48
órában.
Minden nap ebédet biztosítunk minden résztvevőnek.
A képzés minimális létszáma 16 fő, maximális létszáma 22 fő.
A képzés tartalma:
I.
Szakmai személyiség alapkövetelmények tisztázása
és szemléleti alapok lefektetése:
-
A sztereotip „hátizsákunk” felismerése és annak
segítő és gátló faktorainak tudatos használata a tanulási helyzetteremtésben.
-
A módszerhez szükséges alapvető személyiségjegyek
és a saját stílusunk megtalálása, kialakítása.
II.
Csoportdinamika:
-
Csoportdinamika szakaszai és azok tudatos
felismerése, értelmezése és használata a tapasztalati tanításban.
-
Mikor, mit, miért a csoportdinamikában.
-
A sikeres kezdéstől a lezárásig, gyakorlati
útmutató.
III.
Játékpedagógia:
-
A játék, mint fejlesztés eszköze a különböző
csoportokban.
-
Játéktípusok, játékok tudatos besorolása és
használata, fejlesztő foglalkozások tervezése.
-
A játékvezetés gyakorlata, szabályismertetéstől a
tanulságok tudatosításáig.
IV.
Élménypedagógia:
-
Az élménypedagógia alapelvei: a tapasztalati úton
való tanulás módszerei és hatékonysága. Az animátor szerepe és tevékenysége
élménypedagógiai foglalkozásokban.
-
Élménypedagógiai foglalkozások a gyakorlatban:
kommunikációs helyzetgyakorlatok, kooperáció és bizalomépítő, problémamegoldó
tevékenységek vezetése, elemzése és értékelése. Egy komplex élménypedagógiai
foglalkozás felépítése. A gyerekek bevonásának, aktivizálásának lehetőségei, a gyerekek
tevékenységére építő projekt tervezése, lebonyolítása, mérése és értékelése.
-
Az élménypedagógia keresztyén alkalmazásának
lehetőségei: egyházi iskolák és kollégiumok, gyülekezeti programok, keresztyén
táborok, fesztiválok, csendes napok, diakóniai/szeretetszolgálati alkalmazás
lehetőségei
V.
Gyakorlat:
-
Saját foglalkozás tervezése és vezetése,
kiértékelése.
A képzést ajánljuk minden ifjakkal, hittanosokkal foglalkozó
lelkésznek.
A képzést elvégzők részt vehetnek a DMREK által szervezett
ZEFIR programon, a 2014-es KÁLVIN ÉV keretén belül saját programjukkal.
Részvételi szándék jelzése:
Fodorné Ablonczy Margit DMREK ifjúsági lelkész
30 627 62 30
Jelentkezési lapot küldünk.
2013. október 13., vasárnap
Pál
Az ovis hittannal meg úgy jártam, hogy először e tanévben egy darab kislány és összes többi fiú van.
Persze iskolában.
Ezért fiús témát kell elővenni.
Hát, így aztán a téma bevezetése gyanánt a következő kérdéseket tettem fel:
Ismeritek a rettenthetetlen tengeri kalandort?
Ismeritek a férfit, akin nem fogott a kígyómarás?
Hallottatok a bátor hősről, akit háromszor sem tudtak megölni?
Ismeritek az embert, aki túl élt még egy félelmetes hajótörtést is?
Mesélt nektek valami már arról, aki rettenetesen gonosz volt, aztán megvakult egy időre?
Tudjátok annak az utazónak a sorsát, aki lóról hajóra váltott?
Hallottátok, hogy halált megvető bátorságának oka az volt, hogy isteni küldetéssel utazott?
Aztán az asztalon végigmutogattuk a kezünkkel, kopogtatva, csapkodva, zörögve, hogy mi mindent nem is tudunk róla.
Hát, róla fogok mesélni.
Amúgy azt is kérdeztem így az elején, hogy vajon kiről kellene elnevezni egy gyermeket, akiből nagy embert szeretnének nevelni a szülei? Amúgy megvolt mindenük, neveltethették a fiúkat olyannak, amilyennek csak akarták.
Beérkezett javaslat:
Darth Vader. :)
Aztán javaslatok érkeztek híres emberek nevével.
Aztán elárultam, hogy a rettenthetetlen tengeri utazó egy király nevét kapta.
Azért, aki a legelső volt és mindegyik közül a legmagasabb a Biblia királyai közül.
Így lett a fiú neve: Saul.
Itt kezdődik a történet.
2013. október 10., csütörtök
Képzés-last minute
Ma még lehet jelentkezni, ha érdekel.
4.000 Ft ebéddel kávé-sütivel.
Jelentkezés:
majorne.edit@reformatus.hu
majorne.edit@reformatus.hu
szeptember
15. (minimális
jelentkezői létszám: 10 fő
maximális jelentkezői létszám 30 fő)
9.00
– 10.30 Dr. Jakab-Szászi
Andrea: Egyéniségre hangolva: módszertani sokszínűség és sokrétű intelligencia
lehetőségei
A sokrétű intelligencia 8 kulcsa a tanulókhoz
a katechézisben I.
1.
Verbális-nyelvi
intelligencia
2.
Logikai-matematikai
intelligencia
10.30
– 10.45 Kávészünet
10.45
– 12.15 A sokrétű intelligencia 8 kulcsa a tanulókhoz a katechézisben II.
3. Testi-mozgásos intelligencia ötletei
4. Vizuális – térbeli intelligencia
ötletei
5.Zenei-ritmikus intelligencia
6.
Kapcsolati intelligencia
7.
Önismereti intelligencia
8.
Egyéb intelligenciák
12.15 – 13.00 Ebédszünet
13.00
– 14.30 Az intelligencia típusok a mindennapi gyakorlatban, avagy hogyan
készüljünk egy hittanórára vagy gyermek-istentiszteletre?
14.30
– 14.45 Kávészünet
14.45
– 16.15 Szabóné
Zimányi Noémi: A képzés zárása élménypedagógiai játékkal
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)